0 - 0,00 
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.

Bloomberg New Energy Finance’e (BNEF) göre, tüm küresel binek araç satışlarının yaklaşık yüzde 57’si ve binek araç filosunun yüzde 30’undan fazlası 2040 yılına kadar elektrikli olacak.

BNEF Elektrikli Araç Görünümü 2019, yıllık yolcu EV satışlarının 2025’te 10 milyona, 2030’da 28 milyona ve 2040’a kadar 56 milyona yükselmesini bekliyor.

Pil fiyatlarının düşmeye devam ettiğini kaydedildi. Sonuç olarak, coğrafyalar ve araç segmentleri arasında büyük farklılıklar olmasına rağmen, 2020’lerin ortalarına kadar çoğu segmentte elektrikli araçlar (EV’ler) ile içten yanmalı araçlar (ICE) arasında bir fiyat paritesi olması bekleniyor.

Hem şehir hem de ulusal düzeyde emisyon düzenlemeleri her yerde daha sıkı hale geliyor ve otomobil üreticileri, önümüzdeki 5 yıl içinde piyasaya sürülecek yeni EV modellerinin artışıyla karşılık veriyor. 2010’da sadece birkaç binden fazla olan 2018’de 2 milyonun üzerinde elektrikli araç satıldı ve yavaşlama belirtisi yok.

Paylaşımlı mobilite hizmetleri, daha çekici ekonomi nedeniyle EV’leri özel sahiplerden daha hızlı benimseyecek. Bugün, Bloomberg NEF outlook,  EV’ler paylaşılan mobilite filosunun% 1,8’ini oluşturuyor ancak 2040’a kadar, EV’lerin paylaşılan mobilite filosunun% 80’ini oluşturmasını bekliyoruz. 

BNEF

Elektrikli araçlar için yıllık lityum iyon pil talebinin de 2030 yılına kadar yıllık 1.748 gigawatt saati (GWh) geçerek hızla artacağı tahmin ediliyor. kapasite planları “dedi.

Analize göre, Çin, 2025’te yolcu EV satış pazarının yüzde 48’ini, 2030’da yüzde 34’ünü ve 2040’ta yüzde 26’sını oluşturacak. Japonya, Güney Kore ve Avustralya, 2040’a kadar EV’lerin önemli ölçüde benimsendiğini görecek. Binek araç satışlarının sırasıyla yüzde 63, yüzde 52 ve yüzde 61’i.

Hindistan ve diğer gelişmekte olan ekonomilerin elektriğe çok daha yavaş gitmesi ve küresel olarak parçalanmış bir otomobil pazarına yol açması bekleniyor. Hindistan ve Güney Doğu Asya gibi pazarlarda, iki tekerlekli ve üç tekerlekli araçlar, kısa vadede elektrifikasyon için daha çekici hedefler.

Hindistan’da hükümet, 2015 yılında Elektrikli Araçların Daha Hızlı Kabulü ve Üretimi (FAME) için bir program başlattı; bu, hibrit ve EV’nin payını 2012-13 mali yılında neredeyse yüzde sıfırdan 2017-18 mali yılında yüzde 0,9’a yükseltti.

Programın II. Aşaması, 1 Nisan 2019 tarihinden itibaren 3 yıllık bir süre için 10.000 Rs toplam harcama ile uygulanmaktadır. FAME II programı kapsamında talep teşviklerine uygun araçlar, otobüsler, dört tekerlekli, üç tekerlekli ve iki tekerlekli araçlardır.

Planın planlanması, uygulanması ve gözden geçirilmesinden sorumlu düğüm kuruluşu olan ağır sanayi departmanı, 64 şehre veya eyalet hükümet birimine 5595 elektrikli otobüsün yaptırımını onayladı.

Otobüsler sözleşme süreleri boyunca yaklaşık 4 milyar kilometre (km) gidecek ve sözleşme süresi boyunca yaklaşık 1,2 milyar litre yakıt tasarrufu sağlamaları bekleniyor, bu da 2,6 milyon ton CO2 üretiminin önlenmesiyle sonuçlanacak.

Bakanlık Taslak Planı

Hindistan Hükümeti Güç Bakanlığı, araç üreticileri, şarj altyapısı şirketleri, filo operatörleri ve hizmet sağlayıcıları dahil olmak üzere tüm E-Mobilite ekosistemine bir destek sağlamak amacıyla 2018’de Ulusal E-Mobilite Programı’nı başlattı.

Program, Hindistan’da 20.000 elektrikli otomobili bir araya getirmeyi amaçlayan Energy Efficiency Services Limited (EESL) tarafından uygulanıyor. Uygulanırsa, ülkenin her yıl 5 crore litreden fazla yakıt tasarrufu yapması ve bu da yıllık 5,6 lak ton CO2 emisyonunda düşüşe yol açması bekleniyor.

Kaynak: https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/industry/electric-vehicles-will-account-for-over-a-half-of-all-passenger-vehicle-sales-by-2040/72152710

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Makalelerimiz