0 - 0,00 
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.

Son birkaç ay, hareketlilik için elektrikli bir geleceğe geçiş planımız açısından çok kritikti. Hibrit ve Elektrikli Araç II’nin Daha Hızlı Kabulü ve Üretimi (FAME) ve daha hızlı benimsemeyi zorunlu kılan önerilen son tarihler bir aciliyet duygusu yarattı.

Elektrikli araçlara yönelik konuşmalar ve ilgi yeni değil. On yıldan fazla bir süredir, birkaç şirket bu alanda yoğun Ar-Ge yürütüyor. Ancak, son hükümet politikaları ve artan kamu bilinci, inovasyon için elverişli bir atmosfer yarattı.

Bununla birlikte, 2030 yılına kadar toplu taşımanın ve özel araçların dörtte birinden fazlasının tamamen elektrifikasyonu, hareketliliğin çeşitli yönlerinin sorunsuz bir şekilde birleştirilmesini gerektiriyor. İkinci en büyük otomobil endüstrisi, kesin son tarihler belirlemeden önce eleştirel olarak ele alınması gereken çeşitli zorluklarla karşı karşıya.

Altyapı Etkinleştirme

EV’nin benimsenmesi açısından son birkaç ayda önerilen sayısız kilometre taşı kritik bir soruyu gündeme getiriyor – en azından ilk elektrikli araç setinin geçişi sorunsuz bir şekilde yapabilmesini sağlamak için gereken işin kapsamı nedir?

İlk zorluk, altyapının, EV ekosistemini desteklemek için yeterli ve sürekli bir güç kaynağı ve geniş bir şarj noktası ağı gerektiren yaklaşan talebi desteklemesini sağlamaktır. Uzun mesafeli taşıtlar için, ana otoyollarda ve büyük kasabalarda/şehirlerde bulunan şarj tesisleri saatin acil ihtiyacıdır.

Elektrikli araçların benimsenmesi için engelleyici bir faktör olmaya devam eden kullanıcılar arasındaki menzil kaygısı, altyapı desteği ile bir dereceye kadar ele alınabilir.

Genel karbon ayak izini azaltmak için, bu tür şarj tesislerine güç sağlamak için güneş gibi yenilenebilir enerji kaynakları aramalıyız. Ayrıca, bu tür girişimleri teşvik etmek için teşviklerin özel olarak yapılması gerekir.

Doğru yönde atılmış bir adım olarak, FAME II Programı neredeyse Rs sunuyor. Hindistan genelinde şarj istasyonları kurmak için 1.000 crore teşvik. Plan kapsamında, Hükümet ülke genelinde 2700 şarj istasyonu kurmayı ve 3 kilometrekarelik bir şebekede en az bir istasyon sağlamayı teklif ediyor. Ayrıca, elektrikli şarj istasyonları için standartları ve yönergeleri tanımlamak için bir süreç başlattı.

Ancak, birkaç şirket Bangalore, Delhi, Mumbai vb. gibi farklı şehirlerde şarj istasyonları kurmaya öncülük etmiştir. FAME II programı, daha fazla şirketin bu girişime katılması için ek teşvikler sağlamaktadır.

Yeni bir teknoloji olarak, bundan böyle gelişme hızı çok yönlü olacaktır. Kurulmakta olan herhangi bir altyapı ağının ölçeklenebilirliğe izin vermesi ve gelecekteki gereksinimlere uyum sağlaması gerektiğini unutmamalıyız.

Pil Teknolojisi

Bugün bir pil, elektrikli bir aracın fiyatının neredeyse yarısına mal oluyor. Menzili optimize etme ile maliyet arasındaki tartışma, FAME-II’nin, pil kapasitesi ve performans ile bağlantı kurarak teşviklerin için katı normlar şart koşmasıyla sona eriyor.

Elbette bir şirket FAME-II’de sunulan teşviklerden yararlanmamayı tercih edebilir. Plan, kamusal hareketlilik biçimlerini teşvik etmeyi amaçlıyor ve özel EV sahipliğini mutlaka geliştirmek zorunda değil. Ancak pil teknolojisi, bir “EV Konuşmasının” önemli bir parçası olmaya devam ediyor.

Fiyata duyarlı bir pazar olan Hindistan, bu geçişi tamamlamak için uygun maliyetli pil teknolojileri üzerinde düşünmek zorunda kalacağız. Performans, depolama kapasitesi, boyut ve dayanıklılık ile fiyat ve aralık arasındaki optimum denge bizim önceliğimiz olmalıdır.

ISRO, Lityum-İyon pillerin maliyetini düşürmek için şimdiden çalışmaya başladı. 2019’un başlarında düşük maliyetli bir li-ion teknolojisinin geliştirildiğini duyurdu ve üretim teknolojisinin aktarılacağı 15 şirketi kısa listeye aldı. Bu, akü fiyatının düşmesine neden olacak ve bu da daha düşük araç maliyetine dönüşecektir.

Son olarak, pillerin geri dönüşüm olasılığını da araştırmamız gerekiyor. Elektrikli araçların çoğu lityum iyon pillerle çalışıyor. Lityum iyon piller, akıllı telefon endüstrisinin yanı sıra diğer endüstrilerde de yaygın olarak kullanılmaktadır. Özel politikalar, bu yaşam döngüsü sonu pillerinin etkin yönetimine yol açacaktır.

Yerli Üretim

Hindistan hükümeti, EV bileşenlerinin yerelleştirilmesine vurgu yapıyor. Elektrikli ve hibrit araç üreticileri, sübvansiyonlara hak kazanmak için diğer parçaların yanı sıra yerel olarak kontrol üniteleri, şarj cihazları ve AC üniteleri inşa etmelidir. Tamamen elektrikli araç ve hibrit üreticilerinin de 1 Ekim 2019’dan itibaren göbek motoruyla entegre tekerlek jantlarının üretimini yerelleştirmeleri gerekiyor.

Planın yerelleştirme üzerindeki vurgusuna rağmen, yönergeler, acil teknolojik zorlukları ortadan kaldırmak ve maliyetleri yönetmek için önemli pil bileşenlerinin ithalatına izin veriyor. Bununla birlikte, birkaç yıl içinde, lityum iyon piller ve pil paketleri üzerindeki ithalat vergilerinin artması planlanıyor ve pil üreticilerini ustaca yerelleştirmeye hemen başlamaya zorluyor.

Pil üretiminin yerelleştirilmesi bu maliyetlerin daha da azaltılmasına yardımcı olacaktır. Hindistan Enerji Depolama İttifakı’na (IESA) göre, Hindistan’ın dört ‘Gigafactory’ kurmak için 3 milyar doların üzerinde para çekmesi bekleniyor. BHEL, Hindistan’ın ilk Li-ion Gigafactory’sini inşa etmek için çok uluslu bir konsorsiyumla halihazırda görüşmelerde bulunuyor.

Şarj cihazı üreticisi endüstrisini desteklemek için hükümet, GST’yi %18’den %12’ye indirdi ve EV endüstrisi, yaklaşan bütçede bir dizi vergi indirimi bekliyor. Bu, yerel üreticileri, müşterilere rekabetçi fiyatlarla EV’leri katılmaya ve sunmaya teşvik edecektir.

2025’e Bakıyoruz

Toplu taşıma segmenti ile birlikte 2 tekerlekli ve 3 tekerlekli pazar, FAME II’nin teşvikleriyle birlikte kısa vadede EV’leri daha hızlı benimseyecek. Toplu taşıma alanındaki benimseme, daha iyi farkındalık ve endüstrinin diğer bölümlerine damlayacak daha hızlı altyapı kurulumunu sağlayacaktır.

Ticari ve filo uygulamaları için dört tekerlekli EV’ler büyük çekiş görecek. Mevcut teşvikler nedeniyle, ekonomiler artık mantıklı. Bu uygulamalar için sahip olma maliyeti, ICE araçlarını çalıştırmaktan daha düşüktür. Bu araçlar her gün uzun mesafeler kat ettikleri için kirlilikte de önemli bir azalma olacaktır.

FAME-II ayrıca büyük ölçüde toplu taşımayı geliştirmeye odaklanmaktadır. Bu, Rs tahsisinden açıkça görülmektedir. 3545 Kr. (genel teşviklerin %35’i) elektrikli otobüsleri teşvik etmeye yönelik. Merkezi hükümet geçtiğimiz günlerde şimdiye kadarki en büyük 5.000 elektrikli otobüs ihalesini açtı ve eyalet hükümetlerinden teklif istedi.

Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerinden biridir. Hızlı kentleşme ve artan kişi başına gelirle birlikte hareketlilik için büyük bir talep olacaktır. Bu talebi karşılamak için araç penetrasyonunun artması uzun vadede sürdürülebilir değildir. İnsanların hareket şekli önemli ölçüde değişecek.

Hindistan’da bir milyar insanı taşımak için mobilite çözümlerinin yeni bir görünüme ihtiyacı olacak. Çok modlu paylaşılan hareketlilik, Hindistan için ileriye giden yoldur. Aslında bu, Hindistan otomotiv endüstrisi ve politika yapıcıların gelecek için sorunsuz ve etkili bir altyapı oluşturması ve gerçekten akıllı bir ülke için zemin hazırlaması için harika bir fırsat.

Kaynak: https://auto. economictimes.indiatimes.com/autologue/how-india-can-enable-e-mobility-solutions/3855

Son Makalelerimiz